Ce am învățat de la cursul de Social Media cu Monica Jitariuc

Ar trebui să încep prin a vă explica puțin părerea mea despre Social Media, acest loc în care pozele cu golden retrieveri se îmbină armonios cu cyberbullying-ul și anchetele politice cu pozele ‘io cu familia mea în parc’ din fiecare duminică.

❤️

Iat-o mai jos, la liniuță (așa cum se structurează informația mai ușor pe internet).

 

Social Media

1 e posibil să ne distrugă psihic (dacă nu știm să ne oprim)

2 ne ajută foarte mult (în special pe cei care ne desfășurăm o parte din business aici)

3 ne place, pur și simplu

Ca să nu se întâmple punctul 1, trebuie să învățăm cum să folosim instrumentele Social Media (aș abrevia aici SM, dar îmi e că dați în alte alea și e abia luni), să înțelegem ce rol au și cum putem să folosim toată treaba asta în avantajul nostru de blonde antreprenoare, fabricanți de canapele sau viitori vloggeri.

Pentru că eu, de exemplu, nu aș fi putut să am un blog de mâncare sau un business online cu farfurii dacă nu ar fi fost Facebook.

 

Dar cum am ajuns la acest curs?

Mă aflam la un eveniment (da, eu) organizat de o companie pentru care MSL The Practice (agenția unde Monica Jitariuc e Managing Director) făcea, desigur, PR-ul.

Monica cu flori și powerpoint <3

Eram lemn de foame, așa că ochisem un chelner cu o tavă plimbătoare cu bruschete și, practic, fugeam spre el, când am dat nas în nas cu Monica.

BUNĂ, ce faci aici, tu nu prea vii la evenimente!?, m-a întrebat.

Am oftat fiindcă pierdusem din ochi tava cu bruschete, care plecase spre un grup de bloggerițe de beauty și îi zic Monicăi că:

– Sunt aici fiindcă știam niște expozanți și, de asemenea, îmi place brandul și, mai mult colega mea făcuse o minicriză în care îmi explicase că trebuie să îmi mai mișc curul la evenimente și am auzit că aveți bruschete.

Dar suficient despre mine și faptul că mănânc mult la evenimente.

În cele câteva minute petrecute în seara aia cu Monica, mi-a explicat că ține un curs de Social Media la Dalles Go (știam) și că e posibil să mă intereseze pentru Chicineta.

Așa că două luni mai târziu mă înființam în sala de curs de la Dalles Go, unde urma să stau pe un scaun fără să vorbesc cu nimeni timp de câteva săptămâni și doar să o ascult pe Monica, chestie care a devenit activitatea mea preferată de vineri seară.

(Am zis că încerc să nu fac acest text o poveste despre Monica, dar nu cred că o să îmi iasă.)

Dacă o cunoașteți, știți deja că vorbește FOARTE mult. 

După primul curs introductiv, care a durat trei ore, eram ceva ce s-ar putea numi ‘îndrăgostită’ și nu știam cum am trăit fără Monica Jitariuc în viața mea până atunci. 

În plus, experimentam ceva ce am încercat să explic tuturor oamenilor care mă întrebau ‘cum e la curs’, adică:

Nu înțeleg cum cineva poate să vorbească încontinuu timp de trei ore și, cu toate astea, TOT ce zice să fie informație relevantă. TOT.

Monica <3

(Ok, și din când în când niște glumițe, dar ați înțeles ideea.)

Monica ne-a zis din start:

‘Ok, pe toți ne enervează Facebookul, ne mănâncă timpul și tot vedem poze cu bebeluși care nu sunt ai noștri și pisicile primesc mai multe like-uri decât orice postăm noi și vai! ce frivolitate! DAR. Adevărul e că înapoi nu mai putem să mergem și că trebuie să tratăm Social Media ca pe un set de instrumente care să ne ajute în orice vrem să facem. Și asta o să învățăm aici.’

 

Ce se întâmplă la curs?

Pe scurt, modulul de Social Media de la Dalles Go

1 te învață un overview al canalelor de comunicare de pe interneți, astfel încât la final să îți dai seama ce anume se potrivește business-ului sau blogului tău (de exemplu, poate ai nevoie de Linkedin, dar să-ți aloci resurse pentru Pintrest nu te-ar ajuta cu nimic)

2 aprofundează Facebook, Instagram și Youtube – iar această analiză amănunțită a fost partea mea preferată și cea care m-a ajutat cel mai mult.

Mai jos sunt câteva chestii pe care le-am învățat. Țineți cont că sunt o mică parte, fiindcă nu vreau să mă sifonez cu totul de la curs, în caz că vreți să mergeți.

😍

8 lucruri pe care le-am învățat la cursul de Social Media

1 Relevanța conținutului – întotdeauna când postez ceva acum, după ce am terminat cursul, mă gândesc ‘pe cine ajută postarea asta? cum e relevantă pentru publicul meu?’

2 Publicul căruia te adresezi pe internet este format tot din oameni ca tine, așa că vorbește cu ei ca atare (apropo de limbajul rigid cu care comunică brandurile pe FB) – sună foarte simplu, ca o poveste veche din advertising pe care am învățat-o toți la un moment dat, că trebuie să scrii reclame ca și cum le-ai scrie pentru mă-ta. Dar adevărul e că e foarte dificil de implementat și e o muncă să te ții de asta.

3 Să folosesc Emojis – aici a fost o transformare spectaculoasă în comunicarea mea, fiindcă eram ușor împotrivă când am ajuns la curs. Adică mă întrebam ‘ce sunt tâmpeniile astea, ce, AM DOIȘPE ANI?’ După care mi-am dat seama că inclusiv eu, deșteapta anului, citesc mai degrabă un status structurat cu emojis, deci toți avem doișpe ani pe internet. E pur și simplu o persona secundară pe care o avem, la fel cum emojiurile sunt un instrument de exprimare și lectură.

🐳

4 Am învățat să tind spre o estetică unitară de Instagram (o mai iau în lanul de porumb uneori, dar am evoluat destul de mult)

5 Să fac poze mai bune (chiar dacă acesta NU e un curs de tehnică foto, există câteva ore dedicate modului în care poți să faci foto mai potrivite pentru Insta și Facebook. Aici am învățat celebra zicală ‘Cel mai bun zoom este piciorul’)

6 Cum să gestionezi crize de comunicare în Social Media – pentru că, desigur, se mai întâmplă și din astea 

7 Organizarea calendarului editorial – din nou, sună foarte simplu, dar e fking work și nu e întotdeauna la îndemână (de exemplu, ce faci dacă ai de lansat o gamă nouă de canapele albastre și te lovește o săptămână de proteste la Guvern? MMM? Exact.)

8 FACEBOOK ADS.

Aici am scris cu CAPS nu doar pentru că I love Caps, ci pentru că ăsta a fost cel mai important know-how dobândit pentru mine și care s-a văzut în rezultate în comenzile din shop. Am învățat cum să creez campanii, să le optimizez și cum să folosesc tool-urile de Facebook ads astfel încât să aleg tipul de ad potrivit pentru produsele și campaniile pe care le aveam de promovat. La cursul de Facebook Ads  a fost invitată și Raluca Radu (care ține un curs de E-commerce și unul de Marketing Online în paralel la Dalles Go, la care mă gândesc foarte serios să mă înscriu în toamnă), care a intrat și mai mult în profunzimea subiectului. 

****

Deci, piersicuțelor, dacă aveți un business online, oricât de mic, sau dacă lucrați în comunicare online, recomandarea din tot sufletul meu de blondă tocilară este să mergeți la următorul curs de Social Media de la Dalles Go. 

O să rămâneți nu doar cu un girl crush intelectual puțin dubios pentru Monica Jitariuc, ci și cu strategii concrete pentru dezvoltarea online a brandului și pentru construirea unei imagini în Social Media.

❤️

Și dacă mai vreți să mă întrebați lucruri, aici sunt 🙂

11
3 Comments
  • Cristina
    August 6, 2018

    Monica rocks! Am fost și eu la cursul ei de Social Media și mă întrebam exact la fel: cum am putut trăi fără Monica, dar, mai ales, mi-aș fi dorit să dureze forever cursul.

    • Oana
      August 8, 2018

      yeees <3

  • gradina cu baobabi
    September 24, 2018

    Salutare! Oare stii cand se reia cursul? Am intrebat si la Dalles, via mail, dar nu am inca raspuns. Multam fain

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *